Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případová studie podoby audio streamovací platformy Spotify
Kubíčková, Barbora ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Vodičková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o audio streamovací společnosti Spotify. Práce si klade za cíl představit a zmapovat aktuální podobu on-demand streamovací platformy Spotify. Teoretická část s využitím odborné literatury představuje základní pojmy související s tématem práce, jako je koncept on-demand, platební model freemium a další platební typy poskytování služeb na vyžádání. Zároveň popisuje způsob, jakým funguje hudební distribuce, autorská práva v hudebním streamovacím průmyslu, výhody i nevýhody on-demand služeb a analyzuje konkurenci. Druhou částí práce je případová studie společnosti Spotify. V úvodu je představena jak společnost, tak i její hlavní myšlenky a nástroje, které využívá. Následně je podrobně rozebráno uživatelské prostředí Spotify, což může napomoci k bližšímu představení současné podoby trendů v prostředí on-demand platforem.
Konvergence esportu a streamingu v profesních trajektoriích na české herní scéně
Jerman, Petr ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem konvergence esportu a streamingu v prostředí české herní scény. Jejím cílem je najít oblasti i konkrétní aktivity, skrze které dochází ke slučování dvou zdánlivě odlišných, avšak úzce propojených oblastí mediální zábavy a videoherního průmyslu. Teoretická část představuje fenomény esportu a streamingu včetně jejich unikátních spojujících i rozdělujících prvků. V práci je věnován prostor především roli streamerů a streamovacích platforem v esportu, ale i jejich společnému napojení na mediální zábavu a kreativní práci v digitální či videoherní kultuře. Sběr dat ve výzkumné části práce proběhl pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se streamery a esportovými aktéry, kteří se pohybují v prostředí konvergence těchto dvou odvětví. Následná analýza dat a závěrečná diskuze zodpovídají stanovené výzkumné otázky. Práce odkrývá společné oblasti a zaměření včetně aktivit, které přispívají ke konvergenci esportu a streamingu. Dále řeší způsoby monetizace, ale i současnou situaci a pracovní podmínky v prostředí českého esportu. Prezentované výsledky poukazují na vzájemnou spolupráci obou odvětví s důrazem na samostatnější roli streamingu ve vztahu k esportu, který se naopak snaží osvojit nejrůznější streamerské praktiky. Na úkor profesionálních herních výkonů začíná...
Dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele
Měska, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele. Klade si za cíl objasnit, jak následky koronavirové pandemie a také vládních opatření a lockdownů, které na dlouhé týdny utlumily společenský život a uzamknuly lidi do jejich domovů, ovlivnily používání streamovacích platforem jejich uživateli. Práce se zaměřuje na hlavní charakteristiky a druhy streamovacích služeb, základní pojmy, které se k nim vážou, a zabývá se produkcí nových obsahů a také jejich distribučními modely. V následující části je rozebírán koronavirus a jeho dopady na společenské chování a pak především na dopady na filmový průmysl z hlediska produkce, obsahů, provozování kin a filmových festivalů a samozřejmě samotných streamovacích sítí. V závěrečném segmentu práce pak probíhá analýza a interpretace dat získaných v dotazníkovém šetření. Odpovědi respondentů jsou podkladem pro naleznutí řešení na výzkumné otázky, které zjišťují, které streamovací služby uživatelé používají, kolik jich současně používají, kolik času tráví sledováním streamovaných obsahů, jaké kategorie obsahů sledují, nebo jakými způsoby služby používají například z hlediska zařízení nebo v porovnání s jinými typy médií.
Budoucnost kinoprůmyslu po koronakrizi
Bláha, Richard ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Role kinoprůmyslu se v posledních letech dostala na rozcestí. Před koronou byla kina na výsluní, kdy slavila rekordní tržby v roce 2019. I bez koronakrize se očekával úpadek, s jejím příchodem se však urychlil nárůst streamovacích platforem, čímž tradiční distribuce skrz kina utržila ránu, ze které se v budoucnu již nemusí zotavit. Během pandemie kinoprůmysl prakticky úplně zamrznul a na výsluní se naopak dostaly právě streamovací platformy. Pandemie se však konečně přiblížila ke svému konci a kina znovu nabírají na síle. Cílem této práce je zjistit, zda se kina po koronakrizi dokáží postavit zpět na nohy a dokáží koexistovat vedle streamovacích platforem, či jestli se stanou pouze výsadou těch největších a nejdražších filmů a ty menší najdou svůj domov výhradně na streamovacích platformách. Abych byl schopen tuto problematiku blíže rozebrat, podíváme se na roli kin a streamovacích platforem před a po koronakrizi a následně porovnáme tržby z kin před a po koronakrizi s nárůstem předplatitelů streamovacích platforem a představíme si názory diváků i odborníků z oboru a podíváme se na praktiky hollywoodských studií. Výsledná práce by tak měla čtenáře obeznámit s aktuálním děním ve filmovém průmyslu a dát mu jasný přehled o tom, jakým směrem se bude v následujících letech vyvíjet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.